Pages

Saturday, November 27, 2010

sany. sick heart grandma tau?

hello. moshi moshi.
with bismillah.
first.
MUST  SMILE  FIRST!
. . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . .

dah. x de. x de.
tak payah baca.
tak senyum pun.
. . . . . . . . . .
ahaaaaa...
tuuuuu.....
baru laaaaaaa....
boleeeeeeeee....
eih!!!!!!! tak senyum lagii!!??
siot! haha.. 
yeayyyy!!  nampak pun.. hahahaha..
yup. thats the way like it. 
smile, smile and smile.
the medicine of all sickness.
hehe. sanysmile.

hari ni aku ceria jugak la..
walaupun seharian menjadi peragut.
or... lembu... or dikenali juga kerbau..
ape tu?
ragut rumput la. 
dekat kebun. 
semak pun sama. adei..
hahaha..
sanypenatpenat.
weh. 
ceritajela.
mukadimahmukadimahpulak,pendektakapanipanjangnakmampus
hahaha.. 
alright.
straight to the point ye..

ahaaa...  
pagi tadi and pagi semalam
pergi orchard di muar.
my kampung. kampung semasih.
tolong kemaskan kebun. 
cangkulsane sabitsini parangsanasini.
ecehhh... bajet rajin la tu.. 
hahahaha

want to make the story(nak dijadikan cite)
lepas penatpenat jadi kerbau. 
pergila berkubangdekat tandas.(mandi)
hahaha..
kelakar la ingat balik.
weh.
tak crita lagi! 
da gelak pulak!
haha.. 
okey2..
mase mandi??
ade pape berlaku ke?
x de... saje je...
tapi lepas tu..
bace smpai habis.
jengjengjeng..
ahaaa..
dah lepas mandi.
saya pergil masjid.
nak sembahyang zuhur.
(budak baik la katekan kan? iskk..iskk.. terharu la..)
haha..
ok2..
selalunya...
sampai sampai je da masuk waktu tau.
tapi.. pagi tadi..
belum masuk waktu lagi.
kirenye balik awal dari meng'kebun'ing la kan?
hee....
kat sini la bermula.

saya.. mohd hassani mohd ariffin.
dengan bangganya dan tanpa kemaluan menceritakan.
peristiwa yang berlaku morning tadi
haa....

tenetttt..teneettttt...
tenneeett..tenetttt..
bunyi ape tu?
ohhhh..
da masuk waktu zuhur...
tapi tak ada orang pun kat masjid ni.
hmmmmm....
nak buat macam mana ye?
teneeetttttt.... teneeetttt..
lalu.. dengan tanpa teragak2. 
si hassani ni buat keputusan,
aku azan la.
tak pernah aku azan kat kampung ni.
(betul..tu statement. haha)
kang ayah aku dengar. bangge sikit. 
(ceeehhhH!!! riaakkkkK!!! )
azan je la,,
tataaaadaaaaa!!
lalu.. berkumandang la azan satu kampung tu..
dengan suara lunak merdu,,, sangat merduuuuu...
. . . . . . . 
. . . . .  .
burung berkicauan.

ahaaahh!! 
ingat suare hassani ke?
hahaha.. tak la. suara dia tak sedap sangat, biase je.
ok2. sambung.
fuuhhh..
lega. dah habis azan
eiihhhh??? 
tak ada orang lagi? 
tak pe la. nanti ade la tu.
way... (lalu...)
hassani sembayang la solat sunat sebelum zuhur.
(baik la budak ni...iskkk..issskk... terharu betul... aku suke la budak ni..)
hahaha... 

tengah sembahyang....
ade hamba allah masuk.
nampaknya dia macam seorang ahli kampung.
(tak khusyuukkKKKKK!! haha..)
eh. eh.
ape dia nak buat tu?
pakcik tu cakap..
test.. test...
asatgfirullahalazim..
subhanallah..
alaaaammmoookkkk!!!
die nak buat ape tu??
pakcik!
bismillahhirahmahnirrahim...

pakcikkkKK!!!!
TIDAAAAKKKKKK!!!!
(dalam hati tau)
JAAAANGAAAANNN!!!
ehem..ehem... 
allahuakbar!!!allahuakbar!!
allahuakbar!!!allahuakbar!!

MAMPUSSSSSSSSS!!!
hahahahahahahahaha!!!
mase solat. 
aku da senyumsenyum.
hahahahahahaha.. 
lepas solat sunat. 
aku da tegelakgelak da...
adeiiiiii...
due kali azan!! 
satu kampung dengar!!!
ape pakcik ni x dengar ape aku punye azan???
punya la sedap azan aku sampai semue nenek cair tau kat kampung tu.
die bole pulak azan sekali lagi????
nyaaaaaa????
hahahaha... 

sany angel: kau ni sany,, x baik tau. maybe die dari kampung seberang. naik moto. mane la denga, pakcik tu da tue.telinga die kene korek sikit. haaa.. baru la denga kot. 
sany:  ye jugak kot

sany satan: pehhh!! pakcik tu! die nak lawan azan dengan kau la! jahat siot pakcik tu! aku rase lepas die azan je mesti die angkat kening sebela kat kau. kau je x nampak. peh.. ni yang aku panas ni. malam kang belasah pakcik tu nak? muahahahaha!!
sany: betul jugak. siot betul pakcik ni. ni yang nk dendam ni. haha

hahahahahahaha... lepas tu.. nak tau tak?? RAMAI GILE sembahyang kat masjid tu. selalunye x ramai pun, tapi hari ni semue datang. ntah sapenenekpunye atuksape pun datang.. hahahaha. kalau la korang ade kat tempat kejadian. aku rase kau da tegelak2 macam aku da. siot betul pakcik tu. hahaha.. jealous kot.. hahaha..
aku cerita dekat umi dengan buya aku. lagi la tegelakgelak!! hahahaha.. ruma nenek aku sebela masjid pulak tu! memang tak sakit jantung nenek aku dengar azan dua kali ea?! hahaha... cucu aku ikut mazhab mane niiii?? nek tak pena tau pun sepanjang nek hidup. hahahahahaha...

okey!! aku rase setakat tu je la.
hahaha.. bende ni lagi klaka sebenaye kalau ade kat situasi tersebut.
orait.
see ya in the next post! 
assalamualaikum.

p/s: jangan sakitkan jantung nenek anda macam tu ye.. hahahaha.. sany! dont sickkan heart grandma like that ok? keh3...

5 comments:

Yuri Abdrahman said...

sany angle..;)
haha..aku hanya mampu gelak..XD

sany smile=) said...

hee..

wawa said...

haha , gelak guling guling aku laa . ngee~

ilyariena said...

lain kali kau AZAN la slalu.haha.kat skola sekali tau.baru ramai org.ta der la orang 'SODORM'ahaha

sany smile=) said...

ehehe...
masalahnye.
kalau dekat skola bole azan sekali je.
dekat kampung je bole azan bnyak kali.
haha

Post a Comment