Pages

Saturday, April 16, 2011

ROCK OK?

APAKAH YANG ANDA FIKIR?
TENTANG TAJUK DI ATAS?

.
.
.
.
.
.
.
.
ROCK YEAHHHH......
.
.
.
.
.
.
.

dan apabila anda berfikir begitu.
saya ingin mengatakan yang anda sedang silap.
bahawa post ini bukanlah seperti apa yang anda sedang fikirkan.




tapi.... 
ini berkaitan dengan isu semasa yang sedang kita hadapi sekarang ini.

ROCK OK

ya. memang sekali pandang orang akan fikrkan apa yang tertulis.
dan. apakata kita cuba untuk selami maksud yang tersirat berdasarkan ayat di atas.
.
.
.
.
.
.
dan adakah saya maksudkan ini? dwayne the rock

oh. jika anda fikirkan ini. 
terbukti anda telah silap sekali lagi.
dan ingin saya ulangi bahawa tajuk untuk post in ialah
rock ok
dan bukannya the rock



 dan munkin juga ia berkaitan dengan...

SONGK OK?
 (ia haruslah disebut songk ock dan bukannya songk okey) 
(harap maklum)
.
.
dan adakah ini?

POK OK?
.
.
.
dan mungkin juga ini?
 POND OK?
.
.
.
.
.
dan harus diingatkan
bahawa ia bukanlah
SEND OK
 .
.
.
.
dan sangat sangatlah bukan..
 MONT OK..
(gambar ini di blurkan sedikit untuk mengelak daripada spekulasi timbul)
(sepuluh kaki mohon maaf)
TETAPI!


post saya pada hari ini hendak mengisahkan tentang..
 ROK OK.

yes. rokok.
secara asalnya. rokok berasal daripada perkataan
iaitu.. "rock okey?"
dan ribuan terima kasih diucapkan kepada pihak kementerian pendidikan malaysia yang telah mengubah nama kepada perkataan ROKOK.
lebih senang dan mudah untuk disebut bukan?


ramai yang mengatakan. merokok ialah satu perkara yang cool. yang hot. yang rileks bro. chill chill dulu. yang merehatkan minda. yang mengenyangkan otak. yang menenangkan jiwa dan perasaan. yang menghilangkan stress. dan ada juga mengiakan tanggapan bahawa rokok boleh menguruskan badan serta menghilangkan lemak.
-kalau macam tu orang gemuk baik ambik sepuluh kotak satu hari ye dak? baru cepat kurus. nampak slim. baru cool.

dan haruslah kita buang tanggapan yang boleh merosakkan neuron neuron kita daripada rosak dan bertukar menjadi moron. 

saya ambil satu situasi tuan tuan. 
tatkala saya sedang menunggu bas untuk pulang ke rumah.
terkesima saya melihat seorang jejaka handsome serta cool lalu dihadapan saya. (aku bukan gay. sumpah)
heh. handsome gak mamat ni. patutlah awek awek lalu pun tejuling mata diorang. 
pemberian ilahi. harus bersyukur. 
mamat ni lepas tu mengeluarkan seputung rokok dan duduk disebelah saya.
sambil menghidupkan lighter dia menghisap rokok tersebut.
BAPAK LA BENGANG AKU
ya tuan tuan. kenapa saya bengang? 
sapa tak bengang. dah hisap rokok tu diam diam la.
nak hembus hembus asap kat aku.
bentuk donat ke, bentuk  love ke. segitiga, bujur, diamond, bentuk bulan sabit ke apa aku kisah?
agak agak la. aku ni form 5.. ada kena hypertension tak ambik spm kang.
dan ini lah yang perlu kita ambil iktibar tuan tuan.
berfikir sebelum bertindak.
memang ramai. sangat ramai orang yang merokok.
dan kenapa kita harus jadi salah seorang daripada mereka?
perlu kah? harus kah? dan mesti kah? 
aku nak cakap lagi ke?
dah terang terang rokok tu ada seribu juta racun dalam tu.
kau hisap sikit sikit lama lama mampus la tu.
duit melayang badan pun melayang.
dan aku tak rasa yang pabila tak merokok kita ada satu penyakit yang boleh menyebabkan kematian
kau hisap lagi la kau mati cepat.
sure. ramai kata. cool la beb.
baru REMAJA.
remaja ke orang tua ke cucu cicit ke makcik aku punya ibu susuan ke kalau da hisap rokok tu benda tak elok jugak.
DI ISRAEL, anda akan ditendang keluar dari rumah si perumah jika mendapati anda hisap di dalam rumahnya 
dan tak perlulah sampai malaysia kene buat jugak macam tu baru kau tak merokok.
but if u were in my house. memang tak ah.
fakta mengatakan bahawa si passive smoker akan mengalami menghisap asap yang lebih merbahaya berbanding perokok aktif.
sebab tu kita perlu menjauhkan diri daripada perokok agar kesihatan terjaga serta nyawa sihat sentiasa.
sedar dan ambil iktibar.
dan aku berharap sangat agar perokok tegar ini diberi hidayah dan tidak terpesong jalannya.

dan tidak perlulah jika  ini berlaku kepada anda baru anda hendak berhenti.
|-----------klik sini---------|
apa guna muka handsome tapi jantung rosak?
apa guna anak ramai tapi ada heart attack?
apa guna duit banyak tapi mati awal?
apa guna kereta mewah tapi kaki dah tak ada?
apa guna rumah besar tapi duduk hospital?


fikir fikirkan lah. dan janganlah campakkan diri kamu dalam kebinasaan.
kita harus bersyukur atas kehidupan yang diperoleh sekarang dan jangan lah kita mensia siakannya.

dan harus lah diketahui bahawa rokok yang paling elok ialah..
.
.
.
.
.
.
.
.
 RUK OK PADA YANG ESA
.
.
.
DAN BUKANNYA HISAP ROKOK MACAM ORANG BONG OK.

renung renungkan dan pilih lah jalan yang terbaik. 
anda hebat. dan semua orang hebat. 
kita boleh.



-ending the end-

0 comments:

Post a Comment